Mint a fogaskerék, hajtjuk egymást

Először csak egy kis kávéházam volt, aztán gondoltam egyet és tovább terjeszkedtem kávéügyekben. Befektettem néhány nagyobb kávégépbe, melyeket bérbe adtam kisebb, körülbelül 15-50 tagú cégeknek. Azóta már nagyon sok ilyen kávégépem van, ami egyre nehezebbé tette az egyik hozzájuk kapcsolódó szolgáltatást: a kávégépeket hetente egyszer megtisztítják az embereim, valamint a kávékat is ők viszik, mert azt is rajtam keresztül vásárolják meg a cégekhez. Ha szervizelésre kerül a dolog, akkor is mi visszük- és hozzuk a gépet, valamint biztosítunk cserekészüléket is. Ahogy fejlődtünk, ez egyre több időt, energiát és embert igénylelt. Ma már négy autóval járják a munkásaim az országot hétfőtől péntekig, hogy mindenhol rendbe legyenek a kávégépek.

A negyedik céges autó megvásárlásakor azonban rájöttem, hogy itt nekem már sürgősen szükségem van egy jó flottakezelőre, mert ahogyan az addig is kiderült sem én, sem a futárjaim nem értünk az autókhoz igazán. Öreg hiba, de már hiába is akarnánk változtatni rajta, mert akkor teljesen le kellene mondanunk arról, ami most képezi a munkakörünket (legalábbis egyikünknek).

Szerencsére, mivel ilyen sok céggel dolgozunk együtt, és a kapcsolattartó és hivatalos ügyeket intéző személy én vagyok, ezért meg volt az infrastruktúrám ahhoz, hogy összeszedjek néhány visszajelzést több flottakezelő cégről is. Az ügyfeleim visszajelzése alapján pedig a flottakezeles.hu csapata tűnt a legszakértőbbnek és egyben megfizethetőnek, úgyhogy őket választottam.

Teljes biztonságot akartam az autóinknak, mivel minden héten megtörténik az, hogy egy távoli országrészbe is el kell mennünk, mert ott van az ügyfelünknek az irodája, ilyenkor pedig az is előfordul, hogy este későn érkezik vissza a futár. Ezért is tetszett nagyon, hogy 0/24-es ügyintézést vállalnak a flottakezelők. Ezen túl átvállalták mindenféle papírmunka, adó és biztosítás kezelését, amivel főleg az én vállamról vettek le egy örült nagy tehert. Mindemellett pedig azt is megtudtam, hogyha még tovább terjeszkedem, és szükségem van autóra, hogy ők szívesen megveszik azt, amire nekem szükségem van, és tartós bérlet részeként kikölcsönözik nekem, és így sokkal olcsóbban jövök ki, mintha én vásárolnám meg, vagy lízingelném. Valószínűleg nemsokára élni is fogok ezzel a lehetőséggel, hiszen egyre több vidéki céggel dolgozunk együtt és még ezzel a negyedik autó plusz futár alkalmazásával is nagyon sokat kell túlórázzanak a fiúk.

Azt hiszem, így igazán megéri autókat fenntartani a cégednél. Eddig még csak egyszer kellett szervizeltetnünk velük az első autónkat, amelyik a legrégebb szolgálja már ki kávéval a kuncsaftjainkat, de akkor is kaptunk csereautót, amíg távol volt tőlünk a másik. És ugyanígy kapunk akkor is, ha a kötelező szervizre viszik el őket. És nem csak úgy véletlenül használom a többes szám, harmadik személyt, hiszen a szolgáltatásuknak az is része, hogy elviszik és visszahozzák hozzánk az autóinkat.

Érdekes belegondolni, hogy hogyan működik a mai világ, nem? Én fizetek, hogy az autóim rendben legyenek és valaki más vállalja értük a felelősséget, nekem meg azért fizetnek, hogy egy cégnél, aki valamilyen munkát végez, aminek megint mások élvezik a hasznát, a munkások kávét ihassanak, hogy jobban menjen a munka. Különleges világban élünk, de szeretem, ahogy működik.